lt
2018-06-13 į sąrašą

Į lino saloną Žemuosiuose Šančiuose užsuka ir lietuviai, ir japonai

Kalbėtis su salono „Jaukūs namai“, veikiančio Kaune, Žemuosiuose Šančiuose, A. Juozapavičiaus pr. 21, bendrasavininke ir įkūrėja Asta Kavaliauskaite – tai tarsi žvelgti į įspūdžiais trykštantį fontaną: emocingai ir aistringai ji ne tik dalijasi smulkiojo verslo ypatumais Kaune, bet ir pasakoja apie puoselėjamus verslo ir asmeninius ryšius su Japonija – šalimi, kuri, Asta neabejoja, galėtų būti puikus ir ištikimas Lietuvos draugas. „Juk esi tas, su kuo bendrauji,“ – tvirtina verslininkė.

Bendradeti paciame virsuje Levandu skyriaus

Kvepia levandomis! Asmeninio archyvo nuotr.

Smulkiajam verslui svarbūs palaikantys draugai

„Mažas verslas – tai tarsi meno rūšis. Nors dažnai sakome „esame maži, bet daug padarome“, iš tiesų vien gerų norų ir darbštumo nepakanka. Nuveikiame didelius darbus, nes turime daug draugų, užtarėjų ir bendraminčių. Bet jų neįsigysi nieko nedarydamas, privalai puikiai komunikuoti ir pristatyti save.

Ar smulkusis verslas gali generuoti dideles pajamas? Taip, mes iš jo pragyvename, tačiau vertinimas priklauso nuo konkretaus žmogaus apetito: prieš imdamasis smulkiojo verslo turi įsivertinti norus, ar tau reikia laisvės, ir kiek esi pasiryžęs už tą laisvę sumokėti (darbu, mažesnėmis pajamomis, etc.). Man laisvė yra reikalinga kaip oras, todėl dirbdama sau, jaučiuosi labai gerai.“

17760151 1281891545192002 161499551796444349 n

Asta Kavaliauskaitė su kliente iš Japonijos Kishiko Okuno. Asmeninio archyvo nuotr.

Centrinė ašis – bendravimas

„Mes, mūsų verslas be galo daug bendraujame – nuo užsieniečių, iki lietuvių. Tampame jungtine grandimi lietuviams, japonams, korėjiečiams, universitetų mainų programų studentams. Čia žmonės ateina ne tik apsipirkti, bet ir bendrauti, išsikalbėti, jaukiai pabūti. Ne veltui toks ir salono pavadinimas: „Jaukūs namai“.

Bendraudama su klientais daug sužinau apie bendruomenę, tai netgi tampa savotišku rinkos tyrimu – žmogus pasako, ko norėtų, ir kur link mums, kaip verslui, reikėtų sukti.

Ryšio kūrimas yra labai įdomus, bet šį darbą dirbančių nėra daug.

Tą patį darome ir verslo parodose Japonijoje, kur pradėjome vykti prieš ketverius metus. Jeigu ten veši tik gaminius, būsi neįdomi eilinė moterėlė su prekėmis. Tuo tarpu mes pasinaudojom galimybe reprezentuoti save ir šalį jungtiniame Lietuvos stende Japonijos parodoje. Prieš ten vykdama kiek prisibijojau tos Japonijos – ji man atrodė keista (ir ji YRA keista, kitokia!), neįsivaizdavau, ko tikėtis, ką vežti iš prekių, koks gyvenimo būdas ir kokie įpročiai toje šalyje. Paaiškėjo, kad tinkamai pateikus, japonai net labai nori Lietuvos. Kaunas jiems apskritai yra – ir gali tapti dar labiau! – ypatingu traukos tašku. 

Jeigu japonas kosmopolitas, keliaujantis – jam ribų nėra, jis išmaišo visą pasaulį. Tačiau didelė masė žmonių yra itin uždari ir, be savo nedidelių miestelių, daugiau nieko nematantys ir nežinantys. Jiems Europa – tai tarsi kita tolima galaktika. Tam, kad juos pasiektum ir taptum įdomus, turi save pristatyti suprantamai, tarkime, per populiariausią visų laikų Japonijos asmenybę – Kaune dirbusį diplomatą Sugiharą.“

Japonija iš arčiau

„Man Japonija – tai priešybių vienybė, labai sunku būtų išvesti kažkokį „tipinį japoną“ – jų yra labai visokių ir skirtingų. Jei žiūrėtume vien tik į verslą, su Japonija verslas yra be proto lėtas, reikalaujantis daug kantrybės.

Kita vertus, Japonija pati iš savęs nebuvo ir nėra mano tikslas. Mums pasisekė atrasti tinkamus žmones, kurie nuoširdžiai bendrauja ir bičiuliaujasi. Buvo įdomu pajusti esminį skirtumą nuo vakarietiškos verslo kultūros: vakariečiams svarbu veržlumas, užkariavimas, įėjimas, nupirkimas, o štai Japonijoje, jeigu esi nepriimtinas, šitais dalykais vis tiek nesužavėsi. Jiems svarbiau bendravimas, draugystė. Tarkime, kad ir elementarus dovanų siuntimas: juk Rytų kultūroje dovana yra komunikacijos priemonė. Tai neverbalinis bendravimas, sakymas „aš noriu su tavimi draugauti“. Aš niekur nesijaučiu taip gerai, kaip Japonijoje – iš japonų sklinda ypatinga šiluma. Jaučiu dvasinę giminystę. Japonai tarsi skaito žmones – jeigu ateisi su blogais kėslais, žinok, kad būsi atstumtas.

Tam, kad Japonija mums atsivertų, didelės įtakos turėjo mano mama – įkūrusį šį verslą prieš 25-erius metus. Nors ir  vyresnio amžiaus, ji išlieka itin moderni, šiuolaikiška ir veikli, charizmatiška moteris.

Jeigu manęs paklaustų nuomonės apie Japoniją – aš jos neturiu. Kuo toliau, tuo labiau suprantu, kokia įvairi ta šalis ir kokia nevienareikšmiška. Beje, su Lietuva tas pats – nors ji maža, bet man svarbu, kad ji turėtų gerą vardą Japonijoje. Nes Japonija Lietuvai yra – ir galėtų būti dar labiau – itin geras draugas. Juk esi tas, su kuo bendrauji.“

21430583 1688606171212487 1094277845047757610 n

Nedideliame salone gali tilpti ir koncertas! „Sugiharos savaitės“, kurios viena organizatorių yra A. Kavaliauskaitė, metu „Jaukiuose namuose“ su lietuvių džiazo atlikėjais pasirodė japonė Keiko Borjeson. Asmeninio archyvo nuotr.

Verslas Lietuvoje

„Mūsų gaminiai nėra patys pigiausi – ir tai natūralu, nes prekiaujame vienetinės produkcijos, rinktiniais, rankomis kruopščiai gamintais daiktais, ne Kinijoje ir net ne Lietuvos fabrikuose, o individualių menininkų ir meistrų.

Mūsų klientas – išskirtinis, turintis savo nuomonę, mažiau laiko, bet daug kūrybiškumo, žinantis, ko nori. Jeigu jis nori kažką susikurti pats – mes jam padedame. Paverčiame klientą savo bendražygiu – skatiname išsakyti nuomonę, atskleisti pageidavimus.

Kai prieš 11 metų įkūrėme saloną, mūsų tikslas ir buvo komunikuoti su žmonėmis, kad jie neatiduotų namų puošti architektams, viską už juos „sukramtantiems“ nuo A iki Ž. Ne, norime suteikti jūsų namams individualumo ir asmeninio prisilietimo, padėti realizuoti jūsų idėjas.

31509775 2008378232568611 4319155389868269096 n

Viešnios iš Japonijos. Asmeninio archyvo nuotr.

Kita mūsų klientų grupė – tie, kurie nori kažką gražaus padovanoti, išsiųsti, ypač į užsienį. Apie du trečdalius mūsų gaminių keliauja būtent į užsienį, dovanoms. Nežinau pasaulyje vietos, kur nebūtų išsiųsti mūsų gaminiai – nuo Ekvadoro iki Naujosios Zelandijos. Matėme, kad Lietuvoje suvenyrų rinka yra prasta, vienoda, nuobodi ir neskoninga – todėl priėmėme iššūkį susikurti tai, ką patys norėtume gauti. Beje, dar vienas svarbus aspektas: pas mus nėra tokio suvenyro, kuris neturėtų savo paskirties – jie visi naudojami ir pritaikomi buityje.“

VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija.

 

Uždaryti

Pažiūrėkite ką gausite! Šios savaitės naujienlaiškis