lt
2019-08-01 į sąrašą

Ne tik reperiams, arba istorija apie ženklą KAU NAS

Marškinėlių, džemperių ir kepuraičių linija atiduoda pagarbą legendiniams reperiams ir mylimam miestui.

Jau beveik tris dešimtmečius Tadas Vincaitis-Plūgas daro tai, kas jam patinka labiausiai – piešia. Gatvės meno, graffiti, taip pat grafinio dizaino kūrėjo darbai puošia industrinį Kauno peizažą, sienas miesto centre ir senamiestyje – net troleibusus, dalyvaujančius projekte „Atia, senienos – labas, naujienos“. Tadas turi ir hobį – tai KAU NAS, ženklas, matomas ant drabužių ir aksesuarų. Apie jį ir susitikome pašnekėti prie vieno iš kauniečio darbų – už Kauno paveikslų galerijos besislepiančio Perkūno.

67555285 2283318668596922 2876484634881818624 n2

„Vieną vakarą tiesiog juokais papaišiau užrašą „Kaunas“ hip-hopo grupės „Run–D.M.C.“ logotipo stiliumi – šį ženklą dar 1986-aisiais muzikantams sukūrė jų kūrybos įkvėpta dizainerė Stephanie Nash“, – pasakojimą pradeda Plūgas. Jis savo greitą keverzonę įkėlė į feisbuką, o tada ir prasidėjo – vienas po kito jo pažįstami ėmė siūlyti ir net reikalauti logotipu KAU NAS papuošti marškinėlius. Entuziastų buvo daugiau nei šimtas – tiek jų pasipuošė pirma idėjos partija, kuri tebuvo paprastas print’as ant urmu parduodamų juodų marškinėlių.

„Nedegiau dideliu noru tiražuoti šį logotipą, bet supratau, kad jei ne aš, kažkas kitas vis tiek tai padarys“, – atvirauja menininkas, kuris šį klausimą yra aptaręs su kolegoms. Daugelis sutaria, kad interpretacijos – hiphopo kultūros dalis, savotiškas reveransas įkvėpėjams. Tiesa ta, kad pasaulyje atrastumėte daug „Run–D.M.C.“ transformacijų, simbolizuojančių kvartalus, žmones ar idėjas.

IMG 0479

Šiuo metu ženklu KAU NAS puošiami ir pagal specialų užsakymą čia, Kaune siuvami kelių spalvų marškinėliai, džemperiai, taip pat ir kepuraitės. Visa tai savo ruožtu pažymėta logotipu „Garbės žodis“ – juo Tadas savotiškai garantuoja už gaminių kokybę. Įdomu, ar tarp KAU NO nešiotojų daug senų reperių? „Tikrai ne – daugeliui tenka papasakoti, kas per grupė buvo „Run–D.M.C.“ ir kokia jos įtaka šiuolaikinei miesto kultūrai“, – juokiasi Tadas. Jis pats KAU NĄ nešioja beveik kasdien, o kišenėje visuomet turi ir ženklo lipdukų. Paprašykite, jei sutiksite menininką mieste.

Kaip galima įsitikinti internete, KAU NĄ kauniečiai mielai dėvi kelionių į užsienį metu – taip pat šiuo ženklu pažymėtus gaminius itin mėgsta emigrantai, tai ir populiari dovana ar suvenyras. Nieko keista – dar prieš keletą metų tokių šiuolaikinių meilės miestui išraiškos priemonių nebuvo. Tad nenuostabu, kad KAU NAS sėkmingai debiutavo panašiu metu, kaip ir „The Wall“, Kauno gatvės meno įkvėpta linija, tarnaujanti tam pačiam tikslui.

Marškinėlių, džemperių ir kepuraičių KAU NAS rasite „Kaunas In“ turizmo informacijos centre Kauno rotušėje (Rotušės a. 15) ir internete.

Sekite Plūgą ir „Garbės žodį“ feisbuke.

Uždaryti

Pažiūrėkite ką gausite! Šios savaitės naujienlaiškis