A. Aleksandravičiaus nuotr.
Jau birželio 6-ąją Dariaus ir Girėno stadioną užlies pasaulinio garso žvaigždės Justino Timberlake‘o pasirodymas. Tai – pirmasis iš keturių šios vasaros grandiozinių koncertų, kurie ne tik į Kauną pritrauks dešimtis tūkstančių lankytojų, bet ir reikšmingai sujudins vietos ekonomiką.
Pasak „Žalgirio“ organizacijos renginių organizavimo vadovo Manto Vedricko, šių metų koncertų sezonas išsiskiria ne tik renginių apimtimi, bet ir jų lygiu.
„Nors praėjusiais metais mūsų valdomose erdvėse jau įvyko 68 koncertai, Dariaus ir Girėno stadiono vasaros programa išsiskiria mastu bei pasiruošimo lygiu. Tokio kalibro atlikėjų pasirodymai – tai ne vien logistinis iššūkis, bet ir galimybė dar kartą įrodyti, kad Kaunas gali priimti aukščiausio lygio renginius. Justino Timberlake‘o koncertui ruošiamės mobilizuodami visus komandos išteklius – nuo techninių sprendimų iki miesto partnerystėms reikalingų derinimų“, – teigia jis.
2024-aisiais „Žalgirio“ organizacija surengė per 200 renginių – juose apsilankė daugiau nei 930 tūkstančių žmonių.
Nors tarptautiniai koncertai kai kam vis dar reiškia nepatogumus – daugiau automobilių, didesnius žmonių srautus – miesto verslai į tai žiūri kitaip.
„Tokie renginiai miestui atneša ne tik kultūrinį sujudimą, bet ir realų ekonominį efektą. Ypač tai jaučia svetingumo ir maitinimo sektoriai – augantis lankytojų skaičius tiesiogiai atsispindi jų užimtume, pajamose, o kartu skatina ieškoti efektyvesnių ar kūrybiškesnių sprendimų“, – sako „Žalgirio“ renginių organizavimo vadovas M. Vedrickas.
Viešbučiai kainas koreguoja, svečiai rezervuoja iš anksto
Viešbučių atstovai vieningai sutaria – koncertai stadione tampa aiškiu signalu peržiūrėti kainodarą ir planuoti išteklius iš anksto. Užimtumas auga ne tik renginio dieną – dalis kambarių rezervuojami dar neprasidėjus bilietų prekybai, o kai kuriais atvejais – vos paskelbus apie atlikėją.
„Pasaulinio lygio koncertai visada daro įtaką mūsų kainodarai – vidutinė kambario kaina tokiomis dienomis natūraliai kyla. Tai ne atsitiktinis apsilankymas, o iš anksto suplanuota viešnagė“, – sako viešbučio „Kaunas“ direktorė Inga Zimkevičiūtė.
Panašias tendencijas įžvelgia ir „Victoria Hotel Kaunas“ komanda.
„Tokiems savaitgaliams ruošiamės iš anksto – ne tik koreguojame pasiūlymus, bet ir kuriame pridėtinę vertę: svečius pasitinka mažos staigmenos, personalas žino, ką daryti, kai miestas ūžia. Norime, kad lankytojai prisimintų ne tik koncertą, bet ir visą patirtį Kaune“, – teigia pardavimų vadovė Lina Kringelytė.
Victoria Hotel Kaunas nuotr.
Tuo tarpu „Metropolio“ vadovybė atkreipia dėmesį į svečių geografinę įvairovę. Pasak direktorės Neringos Vaičiulionės, renginiai pritraukia ne tik lietuvius iš kitų miestų, bet ir lankytojus iš užsienio.
„Kai žinome, kad atvyksta žvaigždė, turinti stiprią auditoriją užsienyje, ruoštis pradedame dar anksčiau – tokie svečiai dažniausiai atvyksta ilgesniam laikui, turi aiškius lūkesčius ir kelia aukštesnius reikalavimus“, – sako Neringa Vaičiulionė.
Transporto sektorius renginių metu prisitaiko prie srautų
Pavėžėjimo, dalijimosi automobiliais ir mikrojudumo paslaugų platforma „Bolt“ teigia, kad dideli koncertai Kaune akivaizdžiai veikia gyventojų ir miesto svečių judėjimo poreikius. Platforma ruošiasi dar gerokai prieš renginius – tiek informuodama vairuotojus apie srautus ir ribojimus, tiek planuodama specialias įlaipinimo bei mikrojudumo priemonių zonas.
Pasak pavėžėjimo paslaugų vadovo Laimono Jakščio, pavyzdžiui, Ed Sheeran koncerto metu kelionių skaičius išaugo net 40 proc. Į gatves išrieda ne tik aktyvūs, bet ir rečiau važinėjantys partneriai vairuotojai, o keleivių srautų valdymui taikomi sprendimai padeda išvengti spūsčių.
Elektrinių paspirtukų naudojimas koncertų metu šokteli itin pastebimai – pirmą kartą paspirtukus naudojančių vartotojų tokių renginių metu skaičius išauga net 90 proc.
„Prie stadiono dirba ir „Bolt Patrol“ komandos – jos užtikrina, kad paspirtukai būtų tinkamai statomi, o renginio pabaigoje – kad jų netrūktų išvykstantiems lankytojams“, – sako mikrojudumo paslaugų vadovas Benas Jurlovas.
Tuo tarpu degalinių tinklo „Circle K“ mažmeninės prekybos regiono vadovas Remigijus Marcinkevičius sako, kad tokie renginiai jau yra tapę nuolatine planavimo dalimi.
„Prieš renginius fiksuojame nedidelį lankytojų augimą, tačiau ryškiausi srautai būna po koncertų. Tada žmonės ne tik ieško degalų, bet ir užkandžių, kavos, poilsio. Todėl renginių dienomis stipriname darbuotojų pamainas ir užtikriname, kad degalinėse netrūktų populiariausių produktų“, – sako R. Marcinkevičius. Pasak jo, „Circle K“ komanda seka renginių kalendorių ir pagal tai koreguoja resursus, kad klientai greitai ir patogiai gautų tai, ko reikia.
Barai ir restoranai tempą pajunta dar iki koncerto
Koncertų savaitgaliai miesto maitinimo sektoriui reiškia kur kas daugiau nei keli papildomi staleliai ar bokalai alaus – pasikeičia visas darbo ritmas. Pasak aplink Dariaus ir Girėno stadioną įsikūrusių verslų, lankytojų srautai pradeda augti dar renginio išvakarėse ir laikosi visą laiką iki savaitgalio.
Vingiu Dubingiu nuotr.
„Koncertų metas – tai visiškai kita darbo realybė. Svečių sulaukiame ne tik prieš koncertą, bet ir nuo pat pirmųjų darbo valandų. Ypač aktyvūs būna atvykėliai iš užsienio – jie mėgaujasi kiek lėtesniu tempu, neskuba, domisi mūsų gėrimais, ragauja daugiau nei įprastai“, – pasakoja baro „Vingiu Dubingiu“ vadovas Tomas Savickis. Pasak jo, keičiasi ne tik lankytojų skaičius, bet ir jų elgsena: tai nebėra žmogus, kuris užsuka tik vienam bokalui alaus – tai svečias, kuris nori patirti, o ne tik vartoti.
Panašias tendencijas stebi ir kavinė „Kasdienybės Bakehouse“. Komanda teigia, kad tokie savaitgaliai primena mažus miesto festivalius – skubama ne tik pasipildyti atsargomis, bet ir iš anksto planuoti papildomus gaminius.
Kasdienybės Bakehouse nuotr.
„Jei renginys vyksta penktadienį, jau tą patį vakarą matome padidėjusius srautus, o šeštadienio rytą lankytojų kiekis būna dvigubai didesnis nei įprastai. Kepame savaitgalio desertus, plečiame meniu – norime maloniai nustebinti atvykėlius“, – teigia kavinės vadovė Paulina Grigaitė.
Tuo metu baras „Kiemas“ akcentuoja ir tiesioginį finansinį efektą. Vadovo Pauliaus Degučio teigimu, kai kurių koncertų metu lankytojų skaičius padidėja net iki 50 procentų.
„Žinoma, sėkmę lemia ne tik renginio mastas. Svarbu ir tai, kokia auditorija susirenka. Ne visi koncertų svečiai vienodai linkę laiką leisti baruose – tai stipriai atsispindi tiek lankytojų elgsenoje, tiek pardavimų rodikliuose“, – pastebi visai šalia Dariaus ir Girėno stadiono įsikūrusio baro vadovas.
„Žalgirio“ organizacijos skaičiavimais, šią vasarą keturi koncertai Dariaus ir Girėno stadione į Kauną gali pritraukti per 150 tūkst. lankytojų.
Žalgiris Group informacija.